Wiedeń w jeden dzień

Do Wiednia pojechałyśmy w ramach jednodniowej wycieczki z Budapesztu. Wymagało to wstania bardzo wcześnie rano, ale czego się nie robi, żeby zobaczyć najpiękniejszą stolicę Europy 🙂

Bilet na pociąg na trasie Budapeszt-Wiedeń-Budapeszt kupiony z zaledwie jednodniowym wyprzedzeniem kosztował nas 29EUR (ok 130zł) od osoby. Podróż trwa 3h, wyjechałyśmy więc z Budapesztu o 7.10 (na miejscu o 10.12), a wróciłyśmy o 19.48 z Wiednia (w Budapeszcie o 22.49). W ten sposób miałyśmy ponad 9h na zwiedzanie 🙂 Kupiłyśmy więc całodniowy bilet na komunikację miejską i zaczęłyśmy intensywne zwiedzanie miasta.

Zwiedzanie Wiednia rozpoczęłyśmy od pełnego przepychu pałacu i niesamowitych ogrodów Schönbrunn położonych bardzo blisko dworca Wiedeń Westbahnhof, na którym zatrzymują się pociągi międzynarodowe. Wejście do ogrodów jest darmowe, co mile nas zaskoczyło 🙂 Oprócz ogrodów, warto jednak zobaczyć także wnętrza pałacu Schonbrunn. Bilet obejmujący zwiedzanie 22 sal pałacowych (opcja „Imperial Tour”) kosztuje 12,90EUR (ok 55zł). Przewodnik audio jest wliczony w cenę. Zwiedzanie pałacu w tej opcji zajmuje ok 30 minut.

Schonbrunn Wiedeń

Schonbrunn

Więcej zdjęć z ogrodów Schonbrunn: www.dokadteraz.pl/galeria-palac-i-ogrody-schonbrunn-wieden/

Bardzo polecano nam także zobaczenie ZOO oraz wejście do Gloriety. Musiałyśmy jednak odpuścić, chcąc zobaczyć jeszcze centrum Wiednia 🙂 Najpierw zobaczyłyśmy Karlsplatz, czyli imponujący plac, na którym znajduje się m.in. kościół św. Karola, Muzeum Sztuki i Musikverein – sala koncertowa będąca siedzibą najsławniejszej austriackiej orkiestry – Wiener Philharmoniker. Podczas naszej wizyty plac był w remoncie, jednak nawet mimo tej niedogodności warto było go zobaczyć. Następnie spacerem udałyśmy się w stronę opery.

Imponujący budynek Opery Wiedeńskiej:

Park i pałac Hofburgów (Burggarten):

Muzeum Historii Sztuki oraz Muzeum Historii Naturalnej w dzielnicy muzealnej. Dwa prawie identyczne pałace stojące naprzeciwko siebie. Imponujące!

Parlament (w tle widać już wieże Ratusza):

Ratusz:

Teatr Zamkowy:

Kościół Wotywny (Votivkirche):

Dom Hundertwassera, czyli budynek mieszkalny dzieła architekta Friedensreicha Hundertwassera, znajduje się poza centrum Wiednia. Dojazd nie jest zbyt szybki, ale warto zobaczyć to dzieło architektury lat 80.

Katedra św. Szczepana na rynku głównym:

Wokół katedry…

Hiszpańska Szkoła Jazdy:

Pociągi kursujące na trasie Budapeszt-Wiedeń mają standard uzależniony od przewoźnika realizującego dany kurs (czyli podobnie jak w Polsce). Poranna podróż była bardzo komfortowa, pociąg wieczorny okazał się być standardu między TLK a InterRegio 😉 Za to ekipę mieliśmy wesołą! 😀 Matt i Jojo z UK, „Fred” z Chin (nikt z nas nie zapamiętał jego imienia, więc nadaliśmy mu angielskie imię ;)) i nas najważniejszy współpasażer, który rozruszał wszystkich – Lars z Węgier. Lars ma ok 70 lat i właśnie wracał z… dwumiesięcznej podróży autostopem na koło podbiegunowe! Jak sam powiedział – jakoś nudziło mu się w domu i chciał się gdzieś wyrwać 😉 Niesamowity człowiek! 😀

Iwona Kaźmierczak
Podróże kocha od dziecka. Kiedyś głównie o nich śniła, od kilku lat realizuje swoje marzenia. W wyprawach przez świat uwielbia przygody, stykanie się z nieznanym, poznawanie nowych ludzi oraz niesamowite poczucie wolności, którą daje podróżowanie. Kontakt: iwona@dokadteraz.pl