Japonia (dzień 8) – Himeji: Zamek Białej Czapli

Przenocowaliśmy w Himeji, aby z samego rana zwiedzić Zamek Białej Czapli. Zamek jest ogromny i niesamowicie piękny! To jedna z najstarszych zachowanych do dziś budowli Japonii. Powstanie zamku datuje się na 1333-1346 rok. Niesamowita budowla majestatycznie górująca nad miastem!

Himeji

Zamek ponownie otwarto do zwiedzania dokładnie miesiąc przed naszą wizytą. Mieliśmy więc dużo szczęścia i możliwość wejścia do głównego, 5-piętrowego budynku. Wnętrze jest bardzo minimalistyczne, ale zawiera wiele ciekawych rozwiązań obronnych. Wstęp kosztuje 1.000Y, a bilet łączony z ogrodem Koko-en 1.040Y (ogrody są naprawdę warte zobaczenia).

Zamek otwarty jest od 9.00 i warto być tam o tej porze – później zaczynają się ogromne kolejki. Do głównego budynku wpuszczanych jest codziennie tylko 6.000 osób (w weekendy 10.000), więc tym bardziej warto być tam rano. Zwiedzanie zamku i ogrodów zajęło nam w sumie 3-3,5h.

Ogrody Koko-en (wstęp 300Y lub 1040Y w bilecie łączonym z zamkiem) położone są poza murami zamku (wejście kilkaset metrów od głównej bramy). To najpiękniejszy ogród jaki widzieliśmy w Japonii! Składa się z kilku części, m.in. Ogród Letnich Drzew, Ogród Kwiatów, Ogród Sosnowy. Są tam strumyki, wodospady i oczka wodne z ogromnymi rybami. Do tego różnorodne drzewa i krzewy (wiele z nich akurat kwitło). Jest tam nawet mały las bambusowy! W każdej części znajdują się niewielkie altanki, w których można odpocząć. Cudowne miejsce 🙂 Za dodatkową opłatą (500Y) można zobaczyć ceromonię parzenia i picia herbaty. W cenę wliczona jest herbata i ciasteczka.

Himeji

W Himeji można spokojnie spędzić cały dzień. Oprócz zamku Himeji i ogrodów Koko-en, warta zobaczenia jest także Otokoyama Senhime Shrime (wstęp 500Y) oferująca imponującą panoramę na miasto. Na tyłach zamku jest spory park z Muzeum Historycznym Prefektury  Hyogo (wstęp 200Y). My tego dnia chcieliśmy zwiedzić jeszcze Hiroshimę, ale bardzo żałujemy, że nie mogliśmy zostać dłużej w Himeji. To wg nas najładniejsze miasto Japonii.

Iwona Kaźmierczak
Podróże kocha od dziecka. Kiedyś głównie o nich śniła, od kilku lat realizuje swoje marzenia. W wyprawach przez świat uwielbia przygody, stykanie się z nieznanym, poznawanie nowych ludzi oraz niesamowite poczucie wolności, którą daje podróżowanie. Kontakt: iwona@dokadteraz.pl